Arbetsmiljöspecialist till VafabMiljö Kommunalförbund

  • Stad
    Västerås, Västmanlands Län
  • Kategori
    Kontor / Administration / HR
  • Typ av anställning
    Rekrytering

Vafabmiljö Kommunalförbund

Vill du ha ett av framtidens viktigaste uppdrag? Vi på VafabMiljö arbetar för ett hållbart samhälle, för våra barn och för vår framtid. På uppdrag av våra medlemskommuner tillhandahåller och utvecklar vi avfallstjänster för alla som bor och verkar i vår region. Vi arbetar med ständiga förbättringar för att vårt avfall ska tas om hand och återvinnas så långt det är tekniskt och ekonomiskt möjligt. Förändring ger möjlighet till utveckling.

Är du expert inom arbetsmiljö och säkerhet, har ett stort miljöintresse och en vilja att vara med och skapa en hållbar kultur som präglas av säkerhet och omtanke? Då kan du söka den nyinrättade tjänsten som arbetsmiljöspecialist hos oss på Vafabmiljö!

Hur ser din arbetsdag ut?

Med din expertis på området bidrar du till att på ett systematiskt och förebyggande sätt integrera arbetsmiljöfrågor i VafabMiljös kultur och ledarskap. Du utbildar, stöttar och coachar vår organisation och driver arbetet med att effektivisera det systematiska arbetsmiljöarbetet genom att ta fram, utveckla och följa upp rutiner, processer och arbetsmetoder. Rollen medför mycket intern samverkan, till exempel med våra chefer och skyddsombud, men du har även externa kontaktytor och ansvarar bland annat för myndighetskontakter och tillsynsbesök. Du ingår även i säkerhetsgruppen och bistår vid koordinering och samordning av aktiviteter kring nödlägesberedskap och krisledning. Du kommer att tillhöra HR avdelningen och ingå i ett team med två HR generalister samt en HR administratör.

Vem är du?

Du har en relevant, akademisk utbildning inom arbetsmiljö, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig, i kombination med dokumenterad erfarenhet av kvalificerat arbete inom arbetsmiljö och säkerhet. Du är motiverad och tar ansvar för att hålla dig á jour och ständigt utveckla din kompetens genom att inhämta och verifiera kunskap för att växa med uppgiften. Erfarenhet inom transport- och/eller produktionsmiljö, ett stort teknikintresse och kunskap inom nödlägesberedskap och krisledning värderas högt liksom erfarenhet av att leda förbättringsprojekt.

Utöver formell kompetens, fäster vi även stor vikt vid din personlighet. För att du ska göra ett bra jobb hos oss, bör du trivas med att verka i en central roll där förmågan att skapa förtroende för din person och för din kompetens är av stor vikt för att kunna bidra till förbundets utveckling på arbetsmiljöområdet. Du förstår vikten av kommunikation och goda relationer, är lösningsfokuserad och har ett genuint intresse av och en god förmåga att stötta, coacha och utveckla andra. Du har ett strukturerat arbetssätt, tar initiativ och samverkar med din omgivning för att nå resultat. Vi värnar en öppen och trygg kultur där vi stärker, tar hjälp av och delar med oss till varandra.

Intresserad?

Visst låter det spännande? Sök tjänsten på fliken Kandidat/Lediga jobb på www.badenochandclark.se snarast och senast den 24 juni 2018! Vi arbetar med löpande urval. Kom ihåg att till din ansökan bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar om vad som lockar med tjänsten och varför just du är rätt person. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ulrika Matsson på telefon 020-15 18 18.

Välkommen med din ansökan!

I den här rekryteringen samarbetar vi med Badenoch & Clark, ett ledande internationellt rekryteringsföretag som finns på 14 orter med drygt 50 seniora konsulter i Sverige. Vi har verksamhet i 13 länder och grundades 1980. Badenoch & Clark ingår i Adecco Group, ett Fortune 500-bolag.